El dia 29 de juny l’Ateneu Pere Mascaró va fer la seva assemblea, a la qual assistiren uns vint companys i companyes. Es feu balanç de les activitats realitzades des de la posada en marxa de l’Ateneu el setembre de l’any passat:

Legalitzar l’associació i crear una imatge corporativa.
Fer la presentació pública de l’Ateneu a Palma i Eivissa
Posar en marxa una pàgina WEB
Organitzar la presentació del llibre: “los fascismos españoles” del historiador Joan Thomàs
Iniciar les “tertúlies de l’Ateneu. S’han fet quatre sessions i està prevista una propera el 21 de juliol
Organitzar l’escola d’estiu d’Iniciativaverds el 8 i 9 de juliol
Establir relacions amb la Xarxa de la Renda Bàsica
Establir relacions amb la Fundació Nous Horitzons

Partint d’aquesta experiència es feu un debat obert sobre el programa de feina pel proper curs. Foren moltes les aportacions que permetran preparar el full de ruta dels propers mesos, que s’aprovaran a una propera assemblea el setembre.

Es definiren els eixos en torn als que ha d’establir-se aquest programa que son:

Formació: Servir com instrument de formació a Iniciativaverds i a les organitzacions i moviments socials que ho desitgin.

Anàlisi, reflexió, debat i elaboració: Promoure l’anàlisi, el debat, la reflexió i la creació de propostes sobre la realitat política, social, ecològica i cultural de la nostra societat. Així com implicar activament a l’Ateneu amb la tasca de la construcció de alternatives al sistema imperant, tant des de terreny polític i partidista com des de la societat civil.

Comunicació i documentació: Participar activament en el debat sobre la construcció de models alternatius de comunicació. I començar el recull de documents, estudis i publicacions elaborats per Pere Mascaró, com expressió del seu llegat i pensament crític, com a base per anar creant un fons documental, útil per les activitats de l’Ateneu.

Relacions del Ateneu amb altres entitats amb objectius similars