Dilluns 3 de març s’encetà el cicle de col·loquis organitzats per la Fundació Emili Darder i l’Ateneu Pere Mascaró, amb el títol La cultura i la política lingüística

Aquest debat omplí fins el cap d’amunt l’espai del Club Dario de Mallorca, demostrant la sensibilitat social que hi ha sobre aquest tema.
La presència de ponents de luxe també ajudà a aquest èxit. Fou moderat per la periodista Rosa Campomar

Joan Francesc Mira president d’Acció Cultural del País Valencià, va glosar el pes creixent de la cultura catalana en el si del País Valencià encara que situada en el àmbits minoritaris, ara per ara. Reconegué que era molt difícil analitzar com podria afectar el procés sobiranista català al País Valencià que dependrà de com evolucioni aquest.

Vicenç Villatoro ex-Director de l’Institut Ramon LLull, apart d’exposar l’evolució del procés sobiranista a Catalunya va denunciar les maniobres de l’Estat espanyol per afeblir i dividir el subjecte de la cultura catalana. Per últim defensà la idea que el suport i el desenvolupament d’una cultura requereix un estat propi.

Tancà el col·loqui Damià Pons conegut de tots nosaltres, ex-Conseller d’Educació i Cultura del Govern de les Illes Balears, feu una brillant exposició de la defensa de la cultura i la llengua catalana en el si de les nostres Illes, apostant per la creació d’una nova majoria social i nacional capaç d’enfrontar-se a les polítiques recentralitzadores de l’espanyolisme i d’avançar cap a les més altes quotes d’autogovern.

El proper col·loqui serà el dilluns 17 de març, al mateix lloc amb el tema La societat i l’economia