Peru Sasia President de Fiare , acompanyat de Pilar Ponce, Presidenta de REAS, i Alexandre Duran membre del grup promotor de Fiare Mallorca presentaren al Club Diari de Mallorca el projecte de Banca ètica que suposa Fiare. Un projecte que té més de cinc anys d’existència i que ja conta amb nou associacions territorials arreu de l’Estat espanyol i de les que formen part 282 organitzacions i 2.046 persones físiques amb un capital social de 2.578.638 euros.

Peru Sasia digué que l’objectiu de Fiare és construir un banc amb mans de la ciutadania, per crear una alternativa que faci possible el suport financer a projectes d’economia solidària, de cooperació internacional i comerç just, d’agroecologia i de valors socials.

Fiare opera amb el suport legal de la Banca Popolare Etica italiana que té una forta implantació a Itàlia.
Sasia que també presentà la memòria de cinc anys d’actuació de Fiare, que podeu trobar en document adjunt, afirmà que se donava per tancada una etapa històrica de Fiare i que a partir del 2012 se constituiria conjuntament amb la Banca Popolare italiana una Cooperativa de Crèdit que a partir del 2013 operarà legalment amb tots els productes bancaris tradicionals.

Alexandre Duran informà que el grup promotor de Fiare de Mallorca i Eivissa fa poc més d’un any que funcionen i que dins el mes d’octubre es constituiran com a associació territorial, passaran per tant, a constituir la desena xarxa territorial de Fiare a l’Estat Espanyol.

Alguns membres del grup promotor Fiare Mallorca
PDF - 1.8 Mio