Dimarts 8 d’octubre a Can Alcover tinguérem la tertúlia de l’Ateneu amb el títol: {}Agfanistan, Iraq, Líbia, Síria...dret a la ingerència humanitària?

Moderat per na Lila Thomàs de l’Ateneu, en Joan Carrero , president de la Fundació s’Olivar i conegut lider pacifista internacional, inicià el debat plantejant el fet que abans d’aquests països esmentats en el títol, hem de recordar el genocidi de Ruanda en el segle XX, com a precedent . Esmentà les declaracions del General Wesley Clark sobre la necessària intervenció a set països prèviament a arribar a Iran, i com passa a passa hem anat veient com es compleix aquesta informació . Dubta que existeixi una "comunitat internacional", qual·lificà de bombers piròmans els grans líders internacionals. Explicà la seva visió del conflicte a Síria, i la necessitat d’anar a cercar fons informatives diferents a les oficials dels mitjans de comunicació.

Na Margalida Capellà Roig, doctora en Dret Públic explicà l’origen del concepte Dret d’ingerència humanitària, contradictori amb el Dret internacional. Contà les experiències des de Ruanda, Grans LLacs, Bòsnia, Kosovo, Líbia, etc i els diferents conceptes diferent als de dret d’assistència humanitària.
Igualment parlà del paper de Nacions Unides i del Consell de Seguretat i la recentment coneguda resolució sobre Síria.

A continuació hi hagué un debat molt ric, sobre tots els temes plantejats així com el paper dels mitjans de comunicació, les Nacions Unides, i la necessària visió crítica sobre les fonts d’informació que ens arriben.