Amb aquest conveni ambdues entitats formalitzen la seva voluntat de compartir l’espai, el debat i la reflexió a l’entorn del pensament alternatiu lligat a l’emancipació social, a la defensa del medi ambient i a la igualtat de gèneres, des de la participació i la radicalitat democràtica.

Jaume Bosch, president de la Fundació Nous Horitzons i Miquel Rosselló, president de l’Ateneu Pere Mascaró, han establert, amb la signatura d’aquest conveni, fórmules de col•laboració i participació entre les dues entitats en matèria de publicacions, jornades de reflexió, debats i estudis.

D’acord amb el conveni signat ahir, 17 d’octubre, l’Ateneu designarà tres representants a la Junta de l’Institut Triangle de Mar Blava, constituït l’abril de 2005, i que és un marc de reflexió, de debat, d’anàlisi i de proposta en el territori compartit de Catalunya, Illes Balears, País Valencià, Andorra, Catalunya Nord, l’Alguer i la Franja, a través de representants del món acadèmic, cultural i polític des d’una perspectiva d’esquerres, nacionalista i ecologista.

La Fundació Nous Horitzons, que forma part de la Fundació Verda Europea (GEF), informarà a l’Ateneu de les activitats que organitzi la GEF en l’àmbit territorial de parla catalana.

Barcelona. 21 d’octubre de 2011