L ’Institut Triangle de Mar Blava és una institució vinculada a la Fundació Nous Horitzons de Catalunya i que agrupa a col•lectius i persones d’arreu del Països Catalans que té cinc anys de vida. Formen part, per tant , de l ’Institut a part dels membres de la Fundació Nous Horitzons, companys i companyes de la Catalunya Nord, de l’Alguer, del País Valencià, d’Andorra i lògicament de les Illes Balears.

El passat dissabte, 26 de maig, l ’Institut Triangle de Mar Blava feu la seva 7ª jornada anual a la Biblioteca Pública de Maó amb el suggerent títol de “Construint alternatives. Respostes a les polítiques conservadores”.

La presentació de la jornada anà a càrrec de Jaume Bosch, President de la Fundació Nous Horitzons i de Miquel Rosselló, President de l’Ateneu Pere Mascaró.

La primera taula rodona abordà el tema de les alternatives a la construcció europea conservadora i fou moderada per Josep Maria Foguet, membre de l’Ateneu a Menorca i intervingueren el mallorquí Xavier Bacigalupe, ex subdirector del Centre Balears Europa, l’alguerès Carlo Sechi, Conseller regional de Sardenya per Sinistra Ecologia i Libertà i el català Raül Romeva, vicepresident del grup Verd/Ale al Parlament Europeu.

La segona taula rodona que abordà les conseqüències de les polítiquest d’ajust pels distints territoris, contà amb el menorquí Mateu Martínez, ex Conseller de Cultura del Consell de Menorca, com a moderador. I intervingueren en Pere Manzanares de Perpinyà, na Pilar Soriano, regidora per Compromís a l’ Ajuntament de València, l’escriptor i professor emèrit de l ’Institut de Teatre de Barcelona, Jordi Coca i el ciutadellenc i membre del Ateneu Pere Mascaró Joan Francesc López Casasnovas, en una brillant intervenció que publicam a aquesta pàgina WEB.

Els membres de la Junta Directiva de l ’Institut aprofitaren l’avinentesa per fer una reunió ordinària de la qual en sortiren importants acords, tots ells destinats a donar un impuls a la consolidació de l’Institut. S’aprova posar en marxa una pàgina WEB que conti amb informacions, debats i aportacions de tots els territoris de parla catalana. Iniciar un procés per convertir l’actual Institut d’una entitat depenent de Nous Horitzons amb un federació de fundacions i entitats com el propi Ateneu Pere Mascaró o la fundació que estan posant en marxa al País Valencià. Fer gestions amb els companys de la Chunta Aragonesista per incorporar companys i companyes de la Franja de Ponent a l’Institut i s’organitzà la participació d’una important delegació de l ’Institut a la Universitat d’estiu de Prada. La reunió va concloure adoptant compromisos per anar preparant la propera jornada del 2013.