Dissabte 13 d’abril, la Fundació Emili Darder i l’Ateneu varen organitzar un debat a Can Alcover, amb el suggestiu títol {{}} Un Nou Estat, Una nova Societat {{}}.

Com explicaren Miquel Rosselló i Antoni Marimón, presidents de les dues entitats, es tractava de debatre sobre la crisi del model econòmic i sistèmic, la crisi del model d’Estat nascut de la transició i la crisi de la democràcia participativa. A la vegada també vislumbrar alternatives a aquestes.

En Rafel Borràs situà el primer debat en el qual varen intervenir com a ponents, en Pere Sampol amb alternatives econòmiques de l’esquerra al model econòmic especulatiu, i na Fina Santiago sobre polítiques socials contra la crisi.

En el segon debat Nanda Ramon introduí el tema que desenvoluparen posteriorment Damià Pons parlant d’un projecte de construcció nacional a les Illes i Josep Valero que analitzà les dificultats d’un projecte federal a l’Estat Espanyol i a la Unió Europea.

Al tercer debat ,que fou presentat per Miquel Gallardo ,el primer ponent fou en Toni Noguera que ens parlà de la democràcia participativa com alternativa a les mancances del model representatiu actual. Na Victòria Ferrer ens parlà de la plena participació de les dones com a garantia d’una democràcia amb majúscules i na Marisa Goñi explicà les dificultats dels mitjans de comunicació actuals.

Finalment es tancà la Jornada amb les intervencions del diputat David Abril coordinador d’Iniciativaverds i Biel Barceló secretari general del PSM.

Properament l’Ateneu i la Fundació editaran les conclusions d’aquesta Jornada.