Divendres 22 es va tancar el curs d’activitats 2015-2016 de les Fundacions Emili Darder i Ateneu Pere Mascaró, amb una interessant conferència.

Antoni J Trobat, del Consell de les Fundacions presentà na Günes Ortuk, sociològa turca i tècnica del Ciemen, que presentà i traduí la intervenció d’Ercan Ayboga, portaveu del Moviment Ecologista de Mesopotamia-Kurdistan.

Ambdós explicaren els antecedents del cop d’Estat del proppassat 15 de juliol, avortat pel President Erdogan, remuntant-se a les eleccions de la primavera del 2015 i les posteriors del novembre del mateix any.

Donaren la seva visió sobre la realitat que està vivint els pobles turc i kurd i respongueren les preguntes del nombrós públic assistent.