El Seminari que cada any organitza el grup Blanquerna, aquest any per primera vegada l’ha fet en col·laboració de l’Obra Cultural Balear, la Fundació Emili Darder i l’Ateneu Pere Mascaró.

Començà el dissabte 27 d’octubre amb una interessant anàlisi de la situació econòmica a càrrec de Ferran Navinès i Carles Manera.
Na Maria Antònia Truyol exposà les injustes polítiques fiscals de l’Estat Espanyol, i el professor Bernat Riutort els greus atacs que pateix l’Estat del Benestar.

Així mateix, l’economista Jaume Garau parlà de les deficiències del model medioambiental i econòmic de les Illes, i el professor Ivan Murray exposà la realitat del model energètic vigent.

L’horabaixa vingué el moment de les alternatives, amb una primera taula rodona on en Mateu Morro va fer una brillant intervenció sobre l’economia local i la sobirania alimentària a Mallorca, en Gori Negre exposà l’experiència de la cooperativa Coa Negra, i en Biel Torrens dels mercats ecològics a la nostra illa.

Després vingué el torn per exposar distintes experiències d’una societat civil cada vegada més mobilitzada, amb les intervencions de Maties Oliver dels Jubilats per Mallorca, Margalida Ramis del GOB, Rosa Deià membre de la Crida per una educació pública i de qualitat i Joan Pou de la Societat Balear de Medicina familiar i comunitària.

El diumenge començà amb una ponència de Julià de Jòdar sobre l’evolució del procés nacional a Catalunya, i una brillant intervenció de Pere Sampol sobre el fracàs de l’Estat Espanyol.
El Seminari se tancà amb una taula rodona sobre els nous escenaris polítics a Catalunya, les Illes i el País Valencià, amb les intervencions de Xavier Rius de Compromís, Alfred Bosch d’Esquerra Republicana de Catalunya, Biel Barceló de la coalició PSM-Iniciativaverds-Entesa, i Josep Melià de Convergència per les Illes.