Amb l’assistència d’un nombrós públic que omplí el Club del Diario de Mallorca, el dilluns 31 de març tingué lloc el tercer col·loqui organitzat per les Fundacions Emili Darder i Ateneu Pere Mascaró, amb el títol El futur de les Illes Balears i del País Valencià davant del procés sobiranista de Catalunya

En aquesta ocasió el debat es centrà en la política, després que s’analitzés en el primer la cultura, i en el segon l’economia. El debat moderat per la periodista Neus Albis comptà amb la presència d’en Pere Sampol, director de la Fundació Emili Darder i ex-vicepresident del govern de les Illes 1999-2003, en Pere Mayor ex-diputat a les Corts Valencianes, i en Jordi Pujol, ex-President de la Generalitat de Catalunya.
En Pere Sampol després d’analitzar la situació que es viu a les Illes Balears, va apostar per aconseguir una majoria social a Balears i al País Valencià, sense fer seguidisme de Catalunya. Remarcà la importància dels mitjans de comunicació en la nostra llengua.
En Pere Mayor va constatar el creixement del valencianisme polític de la mà de Compromís i la resposta anticatalanista del PP i finalment en Jordi Pujol va fer un repàs del seu procés de l’autonomisme a l’independentisme i remarcà la importància del procés català en els darrers 30 anys.
A continuació hi hagué un interessant debat amb el públic existent.
Hem de felicitar ambdues fundacions per l’èxit del cicle.