Els divendres 21 i dissabte 22 de novembre, tingueren lloc a Palma, les primeres jornades sobre història del moviment obrer a Mallorca. Es centraren en el tema del 90è aniversari de la inauguració de la Casa del Poble de Palma. Foren unes jornades organitzades per UGT, CCOO, Associació de la Memòria de Mallorca, l’Ateneu Pere Mascaró, la Fundació Emili Darder i la Fundación de Investigaciones Marxistas.
La idea inicial sorgí de Josep Vilchez, l’Ateneu Pere Mascaró la recollí, es posà en contacte amb la resta d’entitats, i després el treball constant i exemplar d’una comissió unitària, va aconseguir fer arribar a bon port la afortunada iniciativa.

Els resultats foren un èxit d’assistència, un treball rigorós i documentat de tots els ponents, un allau de noves informacions i d’aprenentatges per a tots els assistents i la reafirmació del paper específic i encara poc reconegut, que el moviment obrer ha jugat a la història de Mallorca. Una exposició de panells al local de la UGT, acompanyava gràficament una breu cronologia històrica de la Casa del Poble. No tindria sentit reproduir el que digueren totes les ponències. Hi ha la voluntat d’editar els treballs d’aquestes primeres jornades, per intentar socialitzar al màxim la gran riquesa de les aportacions realitzades.
Us mostram algunes fotos de les Jornades :