El divendres 21 de febrer l’Ateneu Pere Mascaró va organitzar conjuntament amb el Cercle Artístic de Ciutadella, la presentació del llibre TREBALLADORS, SINDICALISTES CLANDESTINS 1930-1950.

L’acte s’inicià amb unes interessantíssimes paraules de Joan López Casasnovas que a més de presentar l’autor del llibre, i la important tasca historiogràfica que ha fet, va denunciar públicament l’intent de l’Ajuntament de Maó d’aixecar un monument a les víctimes de l’Atlante , amb una brillant i apassionada defensa de la memòria històrica .

En David Ginard, autor del llibre, va fer una dissertació sobre el contingut, entrevistes realitzades a persones que lluitaren per la democràcia i les llibertats. Així mateix anuncià que aquest era el primer volumen d’una col·lecció de tres , en els quals sortiran les prop de cent-trenta entrevistes realitzades a testimonis de lluitadors i lluitadores contra el franquisme.

El nombrós públic assistent participà en un interessant debat posterior.