El proppassat 30 de juny celebràrem a Sineu la segona edició de l’Escola d’Estiu d’Iniciativaverds organitzada per l’Ateneu.

Obrí l’acte el President de l’Ateneu Miquel Rosselló, explicant que s’havia triat com a tema d’aquesta Escola Les iniciatives d’economia social i solidària com a instrument per a transformar la realitat.

La lluita per aquestes "utopies quotidianes" és un element bàsic d’una estratègia de transformació revolucionària de la societat, digué en Miquel. Presentà el ponent , en Jordi Garcia, qui parlà en primer lloc, cooperativista i militant actiu de diferents col·lectius socials de Catalunya com la Xarxa d’Economia Solidària. Autor de distints llibres com {}La dimensió cooperativa, {}Economia solidària i crisi capitalista, {}Democràcia econòmica i el seu darrer llibre publicat {}Adéu capitalisme. 15 M-2031

El segon ponent fou Josep Maria Anglada, segon Tinent d’Alcalde de Promoció Econòmica i Concertació Social a l’Ajuntament de Manlleu i membre d’Iniciativa per Catalunya Verds.

Les seves dues ponències les podreu trobar a continuació.

L’horabaixa es feu un interessant panell d’experiències emancipatòries al qual intervingueren: Alex Duran per Som Energia, Paco Mengod per Cooperativa Coa Negra, Rafel Muñoz de Menorca per Iniciatives en Transició i Ivan per Lmental Sostenibilitat i Futur.

Ponència d’En Jordi Garcia
Ponencia de Josep Maria Anglada de Manlleu