Les Fundacions Darder-Mascaró incorpora un nou títol a les seves publicacions: Mallorca davant el centralisme 1715-2015 Aquest llibre sorgeix de la transcripció de les ponències presentades a la Jornada que organitzàrem les fundacions amb el mateix títol els dies 20 i 21 de novembre de l’any 2015, com la nostra aportació a la commemoració del Tricentenari.

Com hem fet amb altres jornades hem editat el llibre amb col.laboració amb Lleonard Muntaner editor. El llibre ha estat coordinat pel company Antoni Marimon, membre del Consell de les Fundacions i compta amb ponències de Mateu Morro, Guillem Morro, Josep Amengual, Isabel Peñarrubia, Bartomeu Carrió, Arnau Company, Sebastià Serra, Miquel López Crespí, Pere Sampol, Joan Pau Jordà i Bartomeu Colom. Així com del propi Antoni Marimon i una cronologia important dels esdeveniments històrics en aquests tres segles.

Dijous 31 de maig l’editorial i les Fundacions organitzàrem la presentació a Can Alcover, amb la presència d’alguns autors i la Consellera Fani Tur del Govern de les Illes Balears