El passat dilluns 17 de setembre, es presentà al Centre Flassaders de Palma, el cicle de xerrades que el Grup Renda Bàsica Illes Balears, organitza al voltant de la vigència, oportunitat i viabilitat d’una Renda Bàsica Universal i Incondicional. El cicle compta amb el suport de l’Ajuntament de Palma i del centre Flassaders.

El cicle va ser presentat per Rafel Borràs, representant del Col·lectiu Alternatives en el Grup. A la web de les nostres Fundacions està penjat el programa d’actes, que té tot el nostre suport ja que també les nostres Fundacions formen part del Grup Renda Bàsica Illes Balears. Belisa Rus, representant del grup d’estudiants ECOCRIDA al Grup, presentà les entitats que conformen el Grup i el currículum del conferenciant Julen Bollaín. Economista, parlamentari membre del grup Elkarrin-Podemos del Parlament Basc i membre de la Xarxa estatal Red Renta Bàsica.

El conferenciant tot i valorant que és millor tenir rendes socials condicionades que no tenir-les, considera que aquestes no eliminen els riscos de pobresa. Tan sols una Renda Bàsica Universal i Incondicional (RBUI) que com a mínim sigui igual al llindar de la pobresa (estimat en torn al 60% del salari mitjà), podrà ser l’instrument adient per avançar en aquest sentit. La didàctica presentació fou seguida per un interessant debat que es perllongà fins a l’hora de tancar el el local.