Amb més de 150 persones inscrites, el passat cap de setmana es va celebrar a Gandia, País Valencià, el primer seminari internacional organitzat pel Fòrum Sobiranista i la Coppieters Foundation. En aquests dos dies es van enfortir les aliances entre les 15 fundacions sindicals, polítiques i culturals sobiranistes i d’esquerres que formen part del Fòrum Sobiranista.

En el seminari, es van tractar diferents temàtiques emmarcades en l’àmbit europeu, tal com el feminisme des de la perspectiva de la interseccionalitat, la gestió de la diversitat lingüística, l’auge de l’extrema dreta, el sindicalisme o la gestió dels conflictes territorials.

La clausura de l’acte va comptar amb una taula rodona amb les intervencions de diferents representants polítics amb participació institucional. Àgueda Micó (Més-
Compromís), Jon Iñarritu (EH-Bildu), Marta Rosique (ERC), Olalla Rodil (BNG), Vicenç Vidal (MÉS per Mallorca), Mireia Vehí (CUP) i Pilar González (Adelante Andalucia), moderats per Amadeu Mezquida (Fundació Nexe) van debatre sobre possibles agendes compartides entre els diferents territoris en clau sobiranista i d’esquerres.

La Junta del Fòrum Sobiranista valora aquest primer seminari de forma molt positiva i com un pas positiu en l’objecte fundacional del Fòrum Sobiranista. Com un espai de
diàleg que aglutina diferents organitzacions de reflexió en clau democràtica, pluralista i sobiranista. Reflexió per a l’acció, evidentment, però abans de res anàlisi sobre els diferents canvis socials, econòmics i tecnològics que actualment es creuen en les nostres respectives societats per a així intentar transitar-los amb propostes de profund caràcter progressista.