Aquesta setmana, les fundacions Darder-Mascaró i l’editorial Lleonard Muntaner presenten a Palma el llibre «Les revolucions de 1917. Europa, Espanya, Illes Balears», que tracta els esdeveniments russos encetats el febrer de 1917 i culminats amb la revolució d’octubre del mateix any. Uns fets que com va assenyalar l’historiador Josep Fontana, marcaren tota la història del segle XX en alimentar les esperances dels desposseïts i els temors dels privilegiats.

El llibre, coordinat per l’historiador i professor de la UIB David Ginard, recull les intervencions realitzades a les II Jornades d’Història del Moviment Obrer que tengueren lloc a Palma el febrer de l’any passat. Unes aportacions ben interessants que van des de l’anàlisi del moviment obrer de l’època per part de Pere Gabriel, a la història dels inicis del moviment comunista a Espanya i Balears (David Ginard), passant per l’estudi del republicanisme mallorquí davant les revolucions de 1917 (Catalina Martorell i Pere Josep Garcia), o les revoltes per les subsistències (Pep Vílchez) que sacsejaren Palma i Inca, i de les quals aquest 2019 se’n compleixen 100 anys, entre molts altres articles.

La presentació del llibre és aquest dimarts, 3 de desembre, a les 19 hores a l’Arxiu del Regne de Mallorca, i hi intervindran Lila Thomàs, David Ginard, Catalina Martorell i Pep Vílchez, moderats per l’editora Maria Muntaner.

Des de l’espai d’història de les fundacions Darder-Mascaró, en col·laboració amb el departament d’Història de la UIB, ja preparem les III Jornades que tindran lloc el primer trimestre de 2020, sobre Dones i Moviment Obrer.