Ahir, 12 de juliol, varem presentar Fundacions Darder – Mascaró!

Després de 6 anys de feina conjunta Fundacions Darder Mascaró esdevindrà l’espai on dur a terme les activitats posant el focus en afrontar els reptes que el present i el futur del País demandaven ocupant un espai polític i social d’esquerra, ecologista, feminista i sobiranista.

La nova fase oberta amb la creació d’aquesta nova identitat pretén per un costat unificar baix un sol nom la unió de les dues fundacions i facilitar la imatge del nou col·lectiu. Els objectius són donar una continuïtat a la feina feta i impulsar totes les àrees i espais de feina dotant-los de major projecció.

L’acte començà amb la intervenció de Toni Noguera, batle de Palma que ha remarcat que amb la suspensió de llicències turístiques és sols una passa per a crear un nou model de ciutat i "Fundacions Darder Mascaró pot ajudar a crear el relat que Palma necessita i arribar a una majoria social que li doni vida."

Seguidament Xisca Mas, que forma part del grup de formació, manifestà que "la unió de les dues fundacions ha estat més una multiplicació que una suma de recursos per poder assolir fites més ambicioses tant en el que fa a la projecció de les activitats com en la pluralitat de la participació".

Lila Thomàs va ser l’encarregada de relatar les activitats duites a terme durant el curs 201 6 - 2017 dient que "ha estat un curs molt profitós que ha coincidit amb el 10è aniversari de la mort de Pere Mascaró". Així, s’han duit a terme molts de debats, taules rodones i presentacions de llibres entre els quals destaquen Aurora Picornell (1912-1937). De la història al símbol que s’ha presentat a 17 llocs, incloent-hi Eivissa, Formentera i Barcelona i la que han assistit a prop de 1000 persones.

Toni Ramis, del grup de formació, va afirmar que "malgrat que les fundacions ja han desenvolupat diverses activitats de formació, amb la creació d’aquest grup es possibilita que quedin unificades i facilitin la creació de l’Escola Oberta Ciutadana com a eina formativa."

Tona Pou va remarcar que comença una fase on s’hauran de provar nous registres de comunicació, nous canals i una revisió del que s’ha fet fins ara. "Serem valents i necessitarem que ens qüestioneu per ajudar-mos a trobar els camins adequats per arribar a la majoria social."

Pep Valero, coordinador de les activitats amb altres entitats, va remarcar que Fundacions Darder – Mascaró seguirà treballant conjuntament amb associacions, sindicats i altres entitats, a l’hora que "contribuirà a consolidar la xarxa d’entitats sobiranistes de l’estat espanyol".

Miquel Rosselló tengué també paraules de recordatori a Pere Mascaró i a la seva idea de "cercar la unitat de l’esquerra i a pensar en com fer les coses en etapes de transició". Així, el foment dels espais de treball que es vehiculen dins Fundacions Darder – Mascaró i que fan feina per repensar la realitat des de diferents aproximacions i contribuir a transformar-la estan alineats amb aquesta idea.

Toni Marimón va intervenir per donar suport a les activitats duites a terme i va valorar molt positivament la unificació d’esforços i recursos per assolir fites més ambicioses.

Bel Busquets, coordinadora i coportaveu de MÉS per Mallorca, ha remarcat que "és necessari que hi hagi un espai de reflexió que permeti repensar allò que el dia a dia no permet i que és imprescindible".

La cloenda de l’acte la va fer Fanny Tur, consellera de Cultura, Participació i Esports, que recordà que sempre ha col·laborat en les activitats que han fet les fundacions i que "avui dia Fundació Darder - Mascaró esdevé un espai intel·lectual necessari."

Al mes de setembre es durà a terme la primera activitat del curs vinent: l’Escola de Tardor de MÉS, sobre "La joventut, tema clau i invisible en l’actual societat illenca" i es presentaran les activitats del darrer quadrimestre del 2017.

Varem presentar la memòria d’activitats del curs 2016 - 2017, i el pla d’acció de Fundacions Darder - Mascaró. Pots consultar-los aquí mateix!

Pla2017-18
Memoria2016-17