Fundacions Darder - Mascaró formam part de la Coordinadora d’Entitats per la Democràcia en resposta a l’actuació del Govern espanyol respecte Catalunya i l’Aran. Denunciam la impossibilitat de dialogar del PP, manifestam que les lleis no poden impedir la democràcia i la defensam com a eina i finalitat dels reptes polítics.

Trobaràs aquí el nostre manifest que, esperam, et facis teu i ens acompanyis a la manifestació del proper divendres 29 de setembre que sortirà a les 19:00 de la Plaça d’Espanya de Palma.

Les entitats que subscrivim aquest manifest rebutjam l’actuació del Govern espanyol respecte Catalunya i l’Aran, les institucions catalanes i araneses i la gran majoria de ciutadans que hi vol votar.

Denunciam la impossibilitat de dialogar amb el Govern espanyol, en mans del PP, autèntic culpable de l’atzucac en què actualment ens trobam. Les institucions de les Illes Balears també hem patit aquesta incapacitat de diàleg per part del Govern Rajoy, que sota l’excusa de la Constitució està practicant una recentralització brutal en el ja per si insuficient model autonòmic.

Manifestam que les lleis han de regular la democràcia, però mai no la poden impedir. Si la legislació impedeix solucionar una demanda ciutadana justa, allò que cal canviar és la legislació, no la ciutadania.

Defensam la democràcia com a eina i finalitat dels reptes polítics. Cal diàleg, respectuosa confrontació d’idees i, finalment, consultar els ciutadans i les ciutadanes, lliurement i pacífica. L’obsoleta idea de la democràcia que planteja el PP i sectors immobilistes de l’statu quo espanyol no ens permet avançar i crea un clima de crispació social insuportable, escenari mai desitjable.

Independentment de l’opinió sobre el referèndum de l’1 d’octubre, i independentment de si simpatitzam amb l’opció del “sí”, del “no” o amb l’abstenció, no contemplam altra sortida que la democràcia. A les entitats signants mai ens han fet por les urnes i les paperetes, sinó que ens provoquen un profund respecte.

Denunciam els atacs a les llibertats que s’estan produint a Catalunya. El Govern espanyol hi està limitant drets civils bàsics com el d’impremta, reunió, expressió, informació, inviolabilitat del correu, etc. A més, denunciam que el Govern espanyol hagi suspès parcialment i de facto l’autonomia de Catalunya, amb total arbitrarietat i sense cap llei o sentència que l’avali, en un auto cop d’estat contra la Constitució espanyola i l’Estatut català. La detenció, imputació i citació de representants i gestors públics és un escenari inaudit a l’Europa del segle XXI contra el qual ens rebel·lam.

Per tot això, i davant la situació d’excepcionalitat que vivim, les entitats signats superam les nostres diferències per tal de mostrar el nostre compromís absolut amb la democràcia, les llibertats i els drets civils, i rebutjam i denunciam els atacs que ara mateix pateixen a Catalunya i que, en som ben conscients, poden ser exercits més prest que tard contra la resta de la ciutadania, de Mallorca o de qualsevol altra part de l’Estat.

Si voleu que la vostra entitat subscrigui aquest manifest, enviau un correu a coordinadorademocracia@gmail.com

Les entitats que, fins ara, subscriuen aquest manifest són:

– Obra Cultural Balear
– Jubilats per Mallorca
– Joves de Mallorca per la Llengua
– Estudiants en Xarxa
– Mallorca Lliure
– Grup Blanquerna
– Coordinadora d’Assemblea de Docents
– Sindicat Alternativa
– STEI Intersindical
– Unió Obrera Balear (UOB)
– Cercle Mallorquí de Negocis
– Assemblea Sobiranista de Mallorca
– Grup d’Ornitologia Balear (GOB)
– Òc Mallorca
– Majorka Esperantistaro
– Fundacions Darder-Mascaró
– Memòria de Mallorca
– Avançam
– Esquerra Oberta Bunyola (EOB)
– Agrupació DEIÀ
– Alternativa per Santanyí
– Candidatura d’Unitat Popular (CUP)
– Podem Mallorca
– Més per Mallorca
– Esquerra Republicana Mallorca
– Esquerra Unida de les Illes Balears
– La Valldemossa que Volem
– Bloc per Felanitx
– Unió de Pagesos

Anirem actualitzant la llista així com es vagin adherint més entitats!