Més de cinquanta persones han assistit aquest diumenge 19 d’agost a l’acte que ha tengut lloc a Sineu en el marc de la campanya «Per un bon finançament» per a les Illes Balears. De caire marcadament comarcal i de reivindicació municipalista, hi han participat nombrosos representats de la Part Forana (a banda de Sineu; Llubí, sa Pobla, Llucmajor, Algaida, Lloseta i Alaró). El fil conductor de l’esdeveniment ha estat, sobretot, la Llei Montoro, de la qual se n’ha exigit la seva derogació. El col·lectiu Glosadors de Mallorca, a través de la glosa, ha estat l’encarregat de presentar, conduir i cloure l’acte, que ha tengut intervencions del batle de Sineu, Miquel Gelabert, i del membre de la campanya Miquel Rosselló.

El batle de Sineu, Miquel Gelabert, ha mostrat la seva incomprensió davant el fet que l’Estat faci pagar als ajuntaments els desajustos i deutes que contreu: «No és comprensible que qui ha fet bé els deures, hagi de sanejar a qui no ho ha fet». Ha afegit les conseqüències negatives que, al seu parer, comporta aquesta decisió: «l’Estat és qui menys coneix les necessitats que té un municipi, per tant, no hauria de restringir ni decidir en què es gasta al seu dia a dia. Les necessitats de contractació de personal i els serveis com l’escoleta haurien d’anar primer».

Miquel Rosselló, membre del grup promotor de «Per un bon finançament» ha recordat la importància de prendre consciència entorn a un tema -el finançament autonòmic- que «ho determina quasi tot». Segons Rosselló, l’infrafinançament està estretament lligat al model precari de transport públic de les Balears, a l’escassa implantació d’energies renovables i a la desprotecció del medi ambient. Finalment ha refermat la idea de que cal lliurar, com a balears, un front comú per assolir un finançament «a l’altura de les nostres necessitats».

[Text i fotografies: Plataforma per un Bon finançament, www.bonfinançament.com]