Ahir dilluns es va presentar a l’Arxiu del Regne de Mallorca el llibre de memòries del nostre company de les fundacions i activista social, Antoni Pons Cañellas.

L’editor del llibre, Lleonard Muntaner, va destacar la importància de les biografies personals, per tal de no deixar a l’oblit les experiències de l’activisme social i polític, que van més enllà del relat purament historiogràfic.

"El llibre d’en Toni és la història del compromís vital de tota una generació, d’un compromís social i polític en sentit ample", va afirmar el president de les fundacions Darder-Mascaró, Miquel Rosselló.

Per la seva part, Xesca Martí, gerent de la fundació Deixalles, va reconèixer la dedicació i el paper fonamental que va tenir Toni Pons en l’impuls i la consolidació d’una de les entitats de l’economia social i solidària que més reconeixement té entre la societat de les Illes.

En una emotiva intervenció, Antoni Pons va agrair als nombrosos assistents no sols ser presents a l’acte, sinó sobretot haver fet part de les seves vivències i lluites socials, des de l’activisme polític a la JOC, la fundació Deixalles o l’estalvi ètic, entre moltes altres.

"Tot el que he après ho he après perquè he viscut col·lectivament", va sentenciar l’autor del llibre.