Cartell Escola d’Estiu 2022

GESTIONAR, TRANSFORMAR, CONSTRUIR HEGEMONIA. El ’multitasking’ necessari de les esquerres

Els dies 8 (capvespre) i 9 (dematí) de juliol tendrà lloc, a l’Estudi General Lul·lià (Palma), l’Escola d’Estiu 2022 de les Fundacions Darder Mascaró

INSCRIPCIONS

L’objectiu és la formació ideològica dels militants i simpatitzants de les esquerres ecosobiranistes illenques, especialment aquelles persones que formaran part de candidatures municipals, insulars o autonòmiques el 2023. Es tracta d’una formació que vol relacionar
des d’una mirada necessàriament complexa els diferents espais de militància (institucions, partits, moviments socials) en un context advers, d’incertesa social i econòmica i de creixement de l’extrema dreta i de la seva agenda reaccionària.

El programa consta de quatre blocs temàtics, en els quals es desenvoluparà el debat en grup gran i en grups més petits, que permetin tant la participació activa de tothom, com la sistematització de les conclusions dels debats. La tria de les persones ponents i dinamitzadores tindrà en compte la diversitat de gènere, i les persones que dinamitzaran els grups disposaran d’una formació prèvia i una guia pedagògica.

Divendres dia 8 de juliol. Estudi General Lul·lià

• 16h. Inauguració: Miquel Rosselló en representació de Fundacions Darder Mascaró
  • 16,15h. Ponència 1. La importància del pensament per a una acció transformadora.
    Ponent: Andoni Olariaga, Fundació Iratzar.
  • 16,45h. Treball en grups.
  • 17,45h. Posada en comú.
  • 18.15h. Ponència 2. Política global i sobiranies compartides: La importància de teixir
    aliances confederals.
    Ponents: Ricard Vilaregut (CIEMEN) i Carme Gomila (Regidora de l’Ajuntament de Manacor).
  • 18,45h. Treball en grups.
  • 19,45h. Posada en comú
  • 20:30h. Tancament de la primera jornada.

Dissabte dia 9 de juliol. Estudi General Lul·lià

• 9,30h. Ponència 3. Moviments socials i canvi polític: cap a una agenda transformadora compartida.
    Ponent: David Abril. Fundacions Darder Mascaró
  • 10h. Treball en grups.
  • 11h. Plenari
  • 11,30h. Pausa-cafè
  • 12h. Ponència 4. Pactes i aliances: la tensió entre allò possible i allò necessari en els governs de coalició.
    Ponents: Llorenç Soler (politòleg) i Neus Truyol (Regidora de l’Ajuntament de Palma).
  • 12,30h. Treball en grups.
  • 13,30h. Posada en comú.
  • 14h. Cloenda: Lluís Apesteguia. Coordinador de MÉS per Mallorca
PDF - 795.5 kio