Cal introduir l’economia social i les finances ètiques en l’acció social i educativa? Des de les fundacions Darder-Mascaró tenim clar que sí, i per això en el marc de la 5a Fira del Mercat Social i la Setmana de les Economies Transformadores que impulsam des de l’associació del Mercat Social, hem organitzat un curs que abordarà com fer-ho. El curs començarà el dimecres 25 de setembre amb una conferència inaugural a càrrec de Carlos Askunze, president de REAS, Red de Redes de Economía Social y Solidaria a Espanya (19h, Ca n’Oleo, Palma).

Les següents sessions, que es desenvoluparan al llarg de quatre dilluns d’octubre, el 7, 14, 21 i 28, de les 17 a les 20h a Sa Riera. Són 15 hores de formació presencial més 10 hores de formació pràctica orientada tant al desenvolupament d’activitats d’educació financera, com amb la recerca sobre la realitat i potencial de l’economia social i solidària i les finances ètiques a les nostres Illes. A les sessions, coordinades per David Abril, hi participaran experts i persones involucrades en iniciatives d’economia social i solidària al nostre entorn.

Els objectius del curs són:

1. Conscienciar activistes socials, alumnes de la UIB i docents així com la població en general del valor de l’Economia Social i solidària i les finances ètiques per a la construcció d’una societat més justa.

2. Conèixer i analitzar la realitat de l’Economia Social i solidària a les Illes Balears, els seus actors i les seves perspectives.

3. En l’àmbit docent, adquirir eines i conèixer els recursos a l’entorn per tal d’introduir la temàtica de l’economia social i solidària i les finances ètiques a l’educació financera en els cicles de FP, ESO i Batxillerat.

Es tracta d’una activitat gratuïta que compta amb el suport del Servei d’Activitats Culturals (SAC) de la UIB i de Caixa Colonya i FUNCAS-Educa. Vos hi podeu inscriure enviant un correu a info@fundacionsdardermascaro.cat.

L’assistència al curs i la realització del treball pràctic es reconeixen amb 1 crèdit ECTS, a més de la possibilitat de participar a la publicació monogràfica sobre economia social i finances ètiques que editaran les fundacions. Estam pendents de la homologació pel que fa a la formació del professorat, que ha estat sol·licitada a la Conselleria d’Educació.