Palma, 01 d’octubre de 2017

Les imatges i els testimonis que rebem de qualsevol indret de Catalunya són indignants i insulten qualsevol estat democràtic.

"No hi ha més opció que la dimissió immediata de Mariano Rajoy i les seves polítiques repressives: la democràcia que es defensa amb policia no és democràcia."

Miquel Rosselló, president de Fundacions Darder – Mascaró, i empresonat per les seves idees entre els anys 1970 i 1971 té bé dins la memòria les imatges que va viure aquells anys de repressió troba massa similituds entre les imatges de la repressió franquista i les que es veuen avui a informatius i xarxes socials.

"Ja no és una exageració dir que el govern de Mariano Rajoy és feixista, perquè la seva única manera de funcionar és utilitzant la violència amb coces, cops de puny, cops de porra... i inclús bales de goma i altres municions prohibides. I això que fa actuar la policia dient que s’ha de complir la llei! Usant municions prohibides per llei!".

Fundacions Darder-Mascaró condemnam la repressió i violència policial contra una ciutadania exemplar que no fa sinó organitzar-se per reclamar el seu dret a decidir quin tipus d’estat vol pel seu país.

Per aquest motiu resulta senzill demanar la dimissió de Mariano Rajoy. Un president d’un estat que fomenta des de fa anys una encletxa entre el país català i la resta de l’estat i que és responsable de què el dia d’avui Catalunya estigui envaïda per la policia.

Feim una crida a la Unió Europea i la comunitat internacional, que han d’intervenir davant aquesta vulneració de drets i llibertats bàsiques que ara s’està duent a terme a Catalunya, però que pot passar a qualsevol altre indret de l’estat. I no és aquesta l’Europa que, pareix, s’està creant.

Així mateix, demanam al PSOE que es desmarqui del govern repressor de l’estat i del bloc, ja clarament antidemocràtic, del PP i Ciutadans.

Per tots aquests motius, ens manifestarem avui a les 19.00 a la plaça de Cort amb les altres entitats que formam la Coordinadora per la Democràcia.