Des de les fundacions Darder-Mascaró hem organitzat una xerrada informativa el proper dimarts, 5 de març (veure flyer adjunt) de dues activistes de l’esquerra nicaragüenca a l’exili, arran del procés de repressió al país, per part del govern de Daniel Ortega. Yerling Aguilera i Jessica Cisneros sortiren del país com a membres de la Caravana Informativa de Solidaridad Internacional amb Nicaragua, que ha visitat més de deu països de tota Europa. Actualment viuen a Madrid, on han sol.licitat asil polític perquè les seves vides i la de les seves famílies estan amenaçades si tornen a Nicaragua.

Yerling Aguilera, amb 27 anys, és sociòloga, feminista i membre de l’Articulación de Movimientos Sociales de Nicaragua. Ha estat docent-investigadora a la Universidad Centroamericana i la Universidad Politecnica de Managua fins a les protestes del passat mes d’abril.

Jessica Cisneros, amb26 anys, és graduada en Disseny Gràfic per la Universidad Centroamericana (UCA), activista i defensora de Drets Humans en temes d’inclusió i participació ciutadana de les i els joves a les diferents esferes socials a Nicaragua.

Són ja a Mallorca fins dia 6 de març i participaran a la xerrada organitzada per les Fundacions Darder-Mascaró a la qual estau totes i tots convidats.