El passat dia 26 d’aquest mes a Can Alcover, l’Ateneu Pere Mascaró va celebrar un acte de reconeixement a la Dirigent Comunista Francisca Bosch, que morí ara fa vint anys.

Es projectà un documental que passa revista a la vida de Francisca, amb un guió fet per Pep Valero i Lila Thomas i fet per Pep Truyol que va agradar molt al públic assistent.

Després intervingueren una companya i dos companys glosant distints aspectes de la vida de la lluitadora comunista. Na Xisca Mas centrà la seva intervenció en el coratge de Francisca com a dona que en temps difícils de dictadura va tenir el valor de separar-se del seu home, criar tota sola els seus fills i comprometre’s politicament en la lluita clandestina fins arribar a desenvolupar la més alta responsabilitat a la direcció del Partit Comunista quan la seva militància aleshores era majoritariament masculina.

En Manel Domenech es referir més a la dona, amiga dels seus amics, sempre disposada a ajudar als altres que casa seva era la casa de tots.

I Pep Valero glosà la figura de la lluitadora i dirigent comunista a uns anys importants en el derrocament de la dictadura franquista.