El passat divendres 7 de novembre, se va celebrar a Sa Riera una interessant conferència amb el títol De la crisi bancària a la Banca Etica.

L’acte fou organitzat conjuntament per la Universitat de les Illes Balears i el Grup d’Intervenció Territorial de FIARE BANCA ETICA.

Inicià l’acte el professor de la UIB Joaquim Valdivieso que exposà la importància avui en dia d’afrontar la realitat d’una nova banca ètica.

Alexandre Duran, Secretari del GIT aprofità per informar de les novetats de FIARE, que ja ha conclòs el procés de fusió amb la BANCA POPOLARE ETICA ITALIANA i que ja opera legalment a Espanya des del passat mes de setembre, des de la seva oficina a Bilbao amb el nom de FIARE BANCA ETICA. A curt termini operarà ja com una banca online, amb tots els productes bancaris habituals de qualsevol banc.

El catedràtic de la Universitat de València Joan Ramon Sanchis Palacio, féu una conferència molt pedagògica, explicant les causes de la crisi bancària i les diferents formes de banca ètica existent arreu de l’Estat Espanyol: Caixes Rurals, Cooperatives de Crèdit i situà FIARE BANCA ETICA com l’exponent més significatiu d’aquesta perquè a més d’operar amb objectius ètics és una cooperativa on tots els seus socis tenen la mateixa capacitat de governar-se, cada soci té un vot, al marge del capital que ha aportat a la cooperativa.

A continuació hi hagué un interessant debat amb el públic assistent.