III JORNADES D’HISTÒRIA DEL MOVIMENT OBRER

Els propers 11 i 12 de març celebrem les III Jornades d’Història del moviment obrer, una col·laboració de les fundacions amb la UIB centrades en aquesta nova edició en el paper de les dones al moviment obrer d’inicis del segle passat. Per rebre certificat cal inscriure’s a la web del Servei (...)

DEBAT SOBRE LA REDUCCIÓ DE LA JORNADA LABORAL

Aquest dilluns 22 de març organitzem un debat sobre la reducció justa de la jornada laboral, a 32 hores o 4 dies a la setmana, sense reducció laboral. Comptarem amb Clara Mascaró, economista experta en polítiques socials, qui treballa a la Universitat d’Edimburg; Joan Sanchís, economista i (...)

El sobiranisme a Europa davant la crisi de la COVID-19

En el marc del cicle ’Debats des de la perifèria’ i en col·laboració de la Coppieters Foundation, les Fundacions Darder - Mascaró organitzen la conferència "El sobiranisme a Europa davant la crisi de la Covid-19" el proper dijous 28 de gener. Com s’afronta la pandèmia i les seves conseqüències (...)

WEBINAR SOBRE MALLORQUINISME POLÍTIC I TRANSICIÓ

En la vigília de la Diada de Mallorca de 2020, el proper dimecres 30 de desembre, a les 18h, celebrarem un webinar via Zoom on es presentarà el treball que al llarg d’enguany han estat realitzat els historiadors Miquel Vidal (UIB) i José Maria Gago (UAM), expert en història oral, tot entrevistant (...)

L’ALTRA MIRADA ARRIBA AL NÚM. 100!

La nostra revista, L’Altra Mirada, editada d’ençà de 2011 primer per l’Ateneu Pere Mascaró i després per les fundacions Darder-Mascaró, ha arribat al seu núm. 100. Tot un èxit per a una publicació sense ànim de lucre que a més dedica els seus continguts al pensament i la cultura des d’una mirada crítica. (...)

LLEGIU EL NÚM. 99 DE L’ALTRA MIRADA!

Ja podeu llegir el núm. 99 de l’Altra Mirada! Un núm. amb articles sobre les eleccions nord-americanes (Nathaniel Rugh), les Germanies, el sindicalisme, la presentació de la memòria del CES, el recentment creat Fòrum de la Societat civil, el sobiranisme a les Illes i molt més!! No vos ho (...)

29-O: WEBINAR SOBRE AUTONOMIA I SOBIRANIA

El proper dijous 29 d’octubre es commemora el 43è aniversari de la gran manifestació per l’autonomia celebrada a Palma, en el context de la transició cap a la democràcia. Debatrem des d’una perspectiva intergeneracional sobre aquest aniversari i la seva significació amb Biel Mayol, historiador, i (...)

JA ESTÀ DISPONIBLE EL NÚM. 98 DE L’ALTRA MIRADA

Ja podeu descarregar-vos el darrer núm. de L’altra Mirada en pdf o consultar-hi els articles del núm. 98 que acaba de sortir. Hi trobareu l’entrevista a l’escriptor Miquel López Crespí, i articles i reflexions de Miquel Rosselló sobre el sobiranisme, Maria Garcies, Miquel Gelabert del STEI i Albert (...)

Nova edició de l’Escola de Polítiques Locals

Aquesta setmana s’ha iniciat una nova edició de l’Escola de Polítiques Locals, en la qual hi participen més d’una trentena de regidors i regidores i militants de base a nivell local de MÉS per Mallorca. L’escola és oberta a tothom, i la metodologia es basa en ponències introductòries d’experts als (...)

Memòria del curs 2019-20 i Pla d’acció 2020-21

Ja teniu disponible a la nostra web la memòria del curs passat que recull totes les activitats desplegades per les fundacions, així com el Pla d’acció 2020-21. Es tracta d’un document aprovat al darrer Consell de les fundacions, el passat 10 de setembre. Si voleu un exemplar en paper el podeu (...)

Altres pàgines web

Viva Zapata! (1952) Trailer - YouTube

Aquí teniu una petita mostra d’una obra mestra, és un plaer escoltar la veu original del Sr. Brando. Que vagi de gust.