FI DE CURS I PRESENTACIÓ DEL NÚM. 102 DE L’ALTRA MIRADA

El proper dimecres 21 de juliol farem com cada any la presentació de la memòria del curs 2020-2021 i el pla d’acció 2021-2022, que ens agradaria compartir amb totes i tots vosaltres. A l’acte, que tindrà lloc a can Alvover a les 19h, també presentarem el núm. 102 de l’Altra Mirada, un monogràfic (...)

SOMNIS COMPARTITS DEL REPUBLICANISME SOBIRANISTA

Aquest mes de juliol hem organitzat dos debats amb altres forces amb qui compartim el Fòrum Sobiranista. Al primer debat, moderat per Biel Payeras, hi participaren Javier García (Adelante Andalucía), Ruth Mateu (MÉS), Marta Rosique (ERC) i Olalla Rodil (BNG). Al segon, el proper divendres, hi (...)

PRESENTACIÓ A MANACOR DEL MONOGRÀFIC SOBRE LA GERMANIA

El proper divendres 25 de juliol a les 19:30 hores es presentarà a Manacor, a la Institució Alcover, el núm. 102 de la revista L’Altra Mirada, el monogràfic sobre la Germania mallorquina, a càrrec de Maria Margalida Perelló. Al mateix acte també es presentarà el llibre ’Pac qui deu’, de l’autor inquer (...)

JORNADES ’IDENTITAT, NACIÓ I PODER’

Les fundacions Darder-Mascaró organitzen durant el mes de maig un cicle de seminaris web (webinars) tots els dimarts del mes, baix el títol ’Identitat, Nació i Poder. Debats per a una nova sobirania’. Al llarg de quatre jornades, es tractaran temes com la construcció de la identitat dels (...)

PRESENTACIÓ DEL NÚM. 101 DE L’ALTRA MIRADA

El proper divendres 23 d’abril, diada de Sant Jordi, farem la presentació del núm. 101 de l’Altra Mirada, el primer de la nova època de la revista. En aquest cas, es tracta del monogràfic sobre la Germania mallorquina coordinat per la historiadora Maria Margalida Perelló. L’acte serà el divendres (...)

EL SOBIRANISME ENFRONT DE LA CRISI DE LA PANDÈMIA I DE L’ESTAT

Amb l’objectiu d’aprofundir en la intercooperació entre els sobiranismes d’esquerres, les fundacions Darder-Mascaró organitzen aquesta propera setmana el debat “El sobiranisme enfront de la crisi de la pandèmia i de l’estat espanyol”, amb la participació de Maria Corrales (Institut sobiranies), Amadeu (...)

III JORNADES D’HISTÒRIA DEL MOVIMENT OBRER

Els propers 11 i 12 de març celebrem les III Jornades d’Història del moviment obrer, una col·laboració de les fundacions amb la UIB centrades en aquesta nova edició en el paper de les dones al moviment obrer d’inicis del segle passat. Per rebre certificat cal inscriure’s a la web del Servei (...)

DEBAT SOBRE LA REDUCCIÓ DE LA JORNADA LABORAL

Aquest dilluns 22 de març organitzem un debat sobre la reducció justa de la jornada laboral, a 32 hores o 4 dies a la setmana, sense reducció laboral. Comptarem amb Clara Mascaró, economista experta en polítiques socials, qui treballa a la Universitat d’Edimburg; Joan Sanchís, economista i (...)

El sobiranisme a Europa davant la crisi de la COVID-19

En el marc del cicle ’Debats des de la perifèria’ i en col·laboració de la Coppieters Foundation, les Fundacions Darder - Mascaró organitzen la conferència "El sobiranisme a Europa davant la crisi de la Covid-19" el proper dijous 28 de gener. Com s’afronta la pandèmia i les seves conseqüències (...)

WEBINAR SOBRE MALLORQUINISME POLÍTIC I TRANSICIÓ

En la vigília de la Diada de Mallorca de 2020, el proper dimecres 30 de desembre, a les 18h, celebrarem un webinar via Zoom on es presentarà el treball que al llarg d’enguany han estat realitzat els historiadors Miquel Vidal (UIB) i José Maria Gago (UAM), expert en història oral, tot entrevistant (...)

Altres pàgines web

Viva Zapata! (1952) Trailer - YouTube

Aquí teniu una petita mostra d’una obra mestra, és un plaer escoltar la veu original del Sr. Brando. Que vagi de gust.