El Diputat de Iniciativa per Catalunya Verds i President de la seva Fundació “Nous Horitzons” es va reunir a Palma amb membres de l’Ateneu Pere Mascaró per establir relacions estables entre les dues organitzacions.

En primer lloc en Jaume informà als reunits de les activitats de la Fundació, que es base en les següents línies d’actuació:

• Actuar com a think tank d’Iniciativa impulsant eines de reflexió sobre la problemàtica i les alternatives de l’esquerra verda.
  • Editar quatre números anuals de la revista teòrica “Nous Horitzons”, fundada fa cinquanta anys a l’exili i editada aleshores pel PSUC
  • Elaborar i editar la col·lecció Pensament i acció sobre temes monogràfics d’interès polític i social.
  • Garantir el funcionament de l’Institut de la Memòria Democràtica, encarregat de mantenir els arxius del PSUC i de les organitzacions polítiques que confluïren a la constitució d’ICV, així com tot tipus d’activitats per mantenir viva la memòria de la lluita per la democràcia a Catalunya.
  • Assegurar el funcionament de l’Institut Triangle de la Mar Blava que organitza unes jornades cada any i que està format per personalitat i partits d’arreu dels Països catalans, del que formen part a més de ICV, Iniciativa del Poble Valencià, Els Verds d’Andorra, Europe Ecologie de Llanguedoc Rosselló, Sinistra , ecologia i llibertà de Serdenya i lògicament Iniciativaverds de Mallorca.
  • Alimentar les relacions europees amb altres fundacions, molt especialment amb la Fundació dels Verds Alemanys i amb la Fundació Verda Europea de la que forma part des del seu naixement
  • Mantenir i incrementar les relacions amb fundacions de Llatinoamèrica com la Fundació del Partit del Treball de Brasil o del Frente Amplio d’Uruguai entre d’altres.
  • I a partir del darrer Congrés d’ICV s’encarregarà de les tasques de formació del Partit impulsant entre d’altres activitats les escoles d’estiu i/o tardor.
    Per part dels companys i companyes de l’Ateneu s’informà a Jaume Bosch de les activitats i objectius del nostre Ateneu i s’acordà signar properament un conveni de col·laboració entre les dues entitats.

Així mateix el President de la Fundació Nous Horitzons proposa als membres de l’Ateneu l’organització de la trobada del Triangle de la Mar Blava del 2011, previst pel mes de setembre o octubre a les Illes, concretament a Menorca, qüestió que haurà de decidir properament la Junta de l’Ateneu.