Divendres 24 de març presentarem el llibre "El movimiento democrático de mujeres" a Can Alcover a les 19.30.

És un llibre escrit per Francisco Arriero Sanz i editat per José M. Gago i recull la història del Movimiento Democrático de Mujeres i la seva evolució durant els 20 anys de la seva existència.

El MDM fou una associació de suport a presos polítics que va sortir del Partit Comunista, però esdevingué la principal organització de l’antifranquisme i clau en el ressorgiment i desenvolupament del feminisme durant la dictadura i la transició.

Va articular i promoure un moviment de dones plural, interclassista, intergeneracional i integrador on varen caber catòliques progressistes, militants d’esquerra radical, dones de classes mitjanes, treballadores, i dones de casa de barris obrers.

Aquest llibre és una obra fonamental per entendre el paper d’aquesta organització de dones en els processos de canvi social i polític durant el franquisme i la transició.

El presentarà Rosa Cursach, directora de l’Institut Balear de la Dona i moderarà Lila Thomàs, de les Fundacions Ateneu Pere Mascaró i Emili Darder.