El passat divendres 12 de maig, el Parlament de les Illes Balears acollí una Jornada sobre la Renda Bàsica Universal i incondicional, un ingrés pagat per l’Estat a cada membre de ple dret o resident de la nostra societat, independentment de les altres possibles fonts d’ingressos que pugui tenir.

La Jornada va ser impulsada pel Grup Renda Bàsica de les Illes Balears, una plataforma formada per entitats i particulars que té com a objectiu, precisament, la divulgació d’aquest concepte entre la nostra ciutadania, impulsar-ne el debat i sensibilitzar i lluitar per aconseguir-ne la implantació.

El President del Parlament, Baltasar Picornell, inaugurà la Jornada i donà la benvinguda a tots els participants i inscrits en les mateixes. Per a Picornell, "una vegada més, la societat civil es mobilitza en la lluita per assolir el que considera un dret de ciutadania i, per aquest motiu, en aquestes jornades s’escoltarà parlar sobre la necessitat d’aquesta Renda, sobre la seva viabilitat i sobre altres experiències d’aplicació a Europa".

Les ponències que es desenvoluparen al llarg del matí a la sala d’actes del Parlament, anàren a càrrec d’Amedeo Spadaro, professor d’Economia de la UIB, i de Lluís Torrens, director de Planficiació de l’Ajuntament de Barcelona.
Al migdia es celebrà una taula rodona, moderada pel Grup Renda Bàsica Illes Balears, al voltant de si la proposta de la renda bàsica universal i incondicional és a l’actualitat una utopia o una necessitat. En ella participaren Isabel Franco, diputada de Podemos i promotora de la ILP que es presentà al Congrés sobre la Renda Bàsica Universal i Incondicional; Andreu Horrach, director general de Planificació i Serveis Socials del Govern de les Illes Balears i Josep Ignasi Aguiló, professor d’Economia de la UIB i regidor de l’Ajuntament de Palma

I al capvespre, a la sala d’actes del Casal d’Entitats Ernest Lluch es celebrà també una taula rodona amb Lluís Torrens, llicenciat en Econòmiques, director de Planificació i Innovació de l’Àrea de Drets Socials de l’Ajuntament de Barcelona. Membre de la xarxa estatal Red Renta Básica