El proper dijous 18 a les 19h, a can Alcover, es presentaran les comunicacions d’’Un esborrany de País’ i aprofitant que ens retrobarem farem un piscolabis i seguirem parlant una mica més de sobiranisme i demés.

Voleu saber quin és l’origen d’’Un esborrany de País’?

Enguany es compleixen 50 anys de la publicació de Els Mallorquins de Josep Melià, obra cabdal pel nacionalisme mallorquí del segle XX. Per commemorar una data tan assenyalada, i just ara fa un any, les fundacions Emili Darder i Ateneu Pere Mascaró es proposaren realitzar un debat, que duraria uns mesos, obert al conjunt de la ciutadania, per reflexionar sobre els reptes passats, presents i futurs del mallorquinisme polític per adaptar-lo a les circumstàncies de les Illes Balears del segle XXI.
Aquest debat s’estructurà a partir de diverses àrees temàtiques i culminarà aquest proper dijous 18 de maig amb la presentació de les comunicacions d’aquestes Jornades de sobiranisme, fruit de la participació de persones com David Abril, Miquel Amengual, Lluís Apesteguia, Guillem Bestard, Isabel Busquets, Carles Cabrera, Joan Colom, Guillem Colom Montero, Rosa Cursach, Espai Marjada, Carme Gomila, Bernat Joan, Joan Pau Jordà, Sebastià Lliteres, David J. Llobet, Antoni Marimon, Tomeu Martí, Manel Martí, Francesca Mas Busquets, Emylse Mas Mir, Rosa Mascaró, Gabriel Mayol, Jaume Mesquida, Francesca Mir, Antoni Noguera, Kike Oñate, Gabriel Payeras, David Pujol i Mulet, Jaume Ribas, Miquel Rosselló, Rafel Sedano, Llorenç Soler, Pilar Terrassa, Lila Thomàs i Josep Valero.

Podeu consultar aquí les Les Comunicacions de les Jornades de Sobiranisme

També es pot comanar en paper per 12€ enviant un correu a fundacionsediapm@gmail.com

I a partir d’aquí, quines són les passes a seguir?

• Juny: Es farà un document de feina amb les conclusions de les comunicacions
  • Juliol - octubre: Es duran a terme reunions i enquestes per avaluar i millorar aquestes conclusions
  • Novembre: Jornades per centrar l’estratègia de construcció nacional basades en les dades recollides