Hem organitzat un cicle de ponències per conéixer millor la realitat dels joves amb l’objectiu d’identificar les necessitats, situacions i condicionaments que afecte a la joventut per trobar, entre tots i totes, les solucions per poder desenvolupar la seva personalitat com a éssers socials gaudint de la societat del benestar: justa, democràtica, igualitària i sense exclusions econòmiques i socials.

Aquest cicle, que plantejam com una formació, es farà els dimarts del mes de desembre horabaixa i dissabte 23 al matí on a mode de resum es farà un matí amb taules rodones fomentant la participació. El farem a la seu de Darder - Mascaró, al Carrer General Riera 3, 1er pis.

El programa és:

Dimarts, dia 5 de desembre, 17.30: Un apropament objectiu a la realitat dels joves a les Illes.

Un apropament objectiu a la realitat dels joves a les Illes.

• La joventut de les Illes. Joan Ferrà. (20 minuts)
  • La realitat laboral dels joves. Un fre a la seva independència. Alfredo Gutiérrez: Maquinista de tren i responsable de joventut de CCOO (20 minuts).
  • Debat entre els assistents

Dimarts, dia 12 de desembre, 17.30: Els valors contradictoris dels joves actuals.

• Què preocupa als nostres joves? Assumpta Mas (20 minuts)
  • Joventut, masclisme i comunicació. Catalina Gayà: Periodista especialitzada en gènere i professora de la UAB. ( 20 minuts)
  • Debat entre els assistents

Dimarts, dia 19 de desembre, 17.30: Els joves i les seves respostes polítiques i associatives.

• Com voten els nostres joves? Biel Payeras: Politòleg. (20 minuts)
  • Els joves volen organitzar-se com a joves? Taula rodona: Entre joves de distintes organitzacions juvenil.
  • Debat entre els assistents

Dissabte, dia 23 de desembre, 10h.: La joventut tema marginal en el debat polític. Es factible el diàleg intergeneracional? Taller participatiu sobre conclusions de les Jornades.

9.45 h Confirmació inscripcions. Entrada.

10.00 h: La joventut tema marginal en el debat polític. Es factible el diàleg intergeneracional?

10.00 h. Diàleg entre generacions? Debat entre persones de diverses generacions (20 minuts)

10.45. La política no pensa mai en jove? David Abril. Diputat i coportaveu de MÉS. (20 minuts)

11.30 Debat entre els assistents (sobre els dos temes anteriors, i amb els dos ponents anteriors)

12.15 Taller participatiu de conclusions, propostes i suggeriments del curs. Direcció: Xisca Mir

13.00 h. Cloenda.

Ens encantarà comptar amb la vostra visió i la vostra experiència!

Per inscriure’t omple aquest formulari. I si vols descarregar el programa en A4 el pots trobar aquí i en A5 aquí.

Formació: La joventut: exigències i problemàtica
Lloc: Seu Darder - Mascaró. Carrer General Riera 3, 1er pis
Dates: 5, 12 i 19 de desembre a les 17.30. 23 de desembre a les 10.00.
Formulari d’inscripció